(07-02-2023, 08:16 PM)צבי דגן כתב:ציטוט:
- יש לי בעיה עם כל סוגי הכשרות למיניהם. אין דבר כזה "כשר לייט", או שזה כשר או שלא כשר. (כפי שכתבתי לעיל, יש משגיחים שמדקדקים יותר ויש כאלה שפחות
במלפפונים או בחסה, המושג "כשר" לא תופס, זה לא כתוב בתורה. כתוב בתורה שאסור לאכול חרקים, אגב איפה ראית כשרות על מלפפון??
ה"כשרויות" למיניהן הומצאו ע"י רבנים שונים שחשבו איך לגזור קופונים מקהל המאמינים שלהם. אז אתה אומר שכשרות זה חארטה? למה? אנשים לא עובדים שם? לא מגיע להם כסף על זה שהם עוברים ממסעדה למסעדה וממפעל למפעל כדי לראות את תהליך הייצור??
זה מזכיר לי את עניין הקמאות שחלק מהרבנים היו מחלקים וגובים כסף, כאשר הם בעצם ידעו שהקמאות האלה עוזרות כמו "כוסות רוח למת". לגבי הקמעות לא ניתן להתווכח מכיון שמדובר באמונה, לא הכל בשביל כסף, עובדה שיש רבנים שלא יבקשו כסף על קמיעות שהם מכינים...
- מי הוא בדיוק "הילד עצמו" האם אישיותו של הילד לא עוצבה ע"י החינוך?
אולי אנחנו צריכים לברר לעצמינו את המושג "חינוך?
אם כן, אני מגדיר כך: חינוך הוא לא רק שיעורי החינוך בביה"ס או ההרגלים שקבלת במוסדות השונים.
חינוך הוא תהליך שנמשך במשך כל שנות החיים שלנו, ובו מתבצעת למידה ורכישת ידע, מיומנות, דרכי חשיבה, ערכים ודעות.
אפשר להגיד שבתהליך החינוכי האדם רוכש לעצמו מצבור של פעולות מכוונות שמשפיעות על התנהגותו ועל עיצוב אישיותו.
לדוגמה, הוראה עם חשיבה ברמה גבוהה מכוונת לעיצוב תודעת האדם ופיתוח דרכי החשיבה שלו בצורה רפלקטיבית וביקורתית.
לכן, כשאת אומר "הילד עצמו" בעצם הכוונה היא לכל מצבור הערכים והאישיות שנבנה במשך חייו באמצעות החינוך.
לא תמיד החינוך הוא פורמלי ובעצם החינוך הבלתי פורמלי יעיל יותר. יש גם אישיות, זה משהו מולד שלא קשור לחינוך, עובדה שיכולים להיות שני ילדים שיקבלו את אותו חינוך וייצאו שני הפכים לגמרי! (מובן שיש השפעה רבה לחינוך הבלתי פורמלי אך יש גם ענין של אישיות מולדת, אולי זה בגנטיקה.)
- כנראה שאנחנו לא חיים באותה מדינה.
לא מדובר בקומץ (משום מה תמיד כשיש דברים שליליים בחברה החרדית אומרי שמדובר ב"קומץ") אלא ברוב החברה החרדית ובמיוחד החרדים הקיצוניים יותר. אמנה לך אחדים מהם: הפלג הירושלמי, חלק מהחסידויות, כתות זרמים וקבוצות ביהדות כגון הסקריקים ואלה שמכונים "נשות הטליבנים", חסידות גור, חסידות ברסלב ויתכן שיש עוד שאינני זוכר כרגע זה. החרדים הקיצוניים אינם רוב החברה החרדית כי רוב החרדי לא קיצוניים, אבל מטבע הדברים אתה שומע רק על הקיצוניים כי עליהם יש הכי הרבה מה לדבר.
- הוא מנהיג הדור שאחריו נוהרים חסידיו, שועים את דברים וסוגדים לו. יש לו השפעה רבה ולכן הוא מחויב להביע את דעתו.
- לא מדובר פה ברב שהוא ''מנהיג הדור'' ואפילו אין לו זרם שהולך אחריו...
- כל הכבוד לישיבה שלך (אגב, לאיזה זרם היא משתייכת?) כנראה שאתה ממש לא מכיר את כל הזרמים החרדיים כפי שאת חלקם הזכרתי לעיל. הישיבה שלי היא ישיבה חרדית ספרדית, כל החסידויות האלה שאתה מזכיר כאן הם חלק קטן מאוד- קבוצות קטנות שעושות הרבה רעש.
גם כאן, אספר לך מקרה אישי: נסעתי לכיוון טבריה וברמזור של צומת גולני ביקש ממני חרדי (לפי הלבוש כנראה שהיה מחסידי ברסלב) שאכניס אותו למכונית (טרמפ). אמרתי לו שימתין אחרי הצומת כי אסור להעלות נוסעים ברמזור.
התגובה שלו הייתה הכנסת האגרוף שלו דרך החלון אל מול הפרצוף שלי, כאילו שהוא רומז לי "הייתי נותן לך אגרף בפרצוף".
אציין שהיו איתו חרדים נוספים ששתקו ולא ניסו להניא אותו ממעשיו.
נכון שזה מקרה בודד אבל לא חסרים מקרים נוספים.
זה רק מוכיח שהחינוך החרדי לא שונה מהחינוך החילוני וגם בו יש רבים שסוטים מהדרך הישרה. שוב מדובר באדם מחסידות מסויימת שלא מייצגת את הציבור החרדי (אם חילוני היה מרביץ לי ברחוב אז הייתי אומר שהחילוניים מושחתים???? ודאי שלא.) וגם לדעתי האדם הזה לא מייצג את חסידות ברסלב...
(07-02-2023, 08:48 PM)יוסף !!! כתב: הוא הא
תפתחו אשכול מחלוקות
כמו בגמרא!!!
אתה צודק, די חרגנו מנושא האשכול "חתול דוגר על ביצים"