ההורים שלי שמו חסימה בעיקר בגלל הילדים, שלא נחשף לכל מיני דברים לא מתאימים, וחוץ מזה שאנחנו רוצים להיות שמורים ולא להיות מודעים( בין לטוב בין לרע ) לכל המושגים באינטרנט.
אבל אני מדי קטן בשביל להיכנס לחילופי דעות בהשקפה....
יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא- מכל חיי העולם הזה
חבל מאוד שההורים (והחברה החרדית בכלל) לא סומכת עליכם ולא מאפשרת לכם לבחור בין הטוב לבין הרע, כפי שזה נעשה בחברה החילונית.
הדוגמא שלפנינו מוכיחה שאתה חסום גם בפני דברים שיכולים להועיל לך.
אתה צודק שזה חסם לי דברים שרציתי, אבל אפילו אני מעדיף להיחסם עד גיל 18-20, כשאהיה מספיק בוגר ומיושב בדעתי, אנחנו לא רוצים לאפשר לילד בן 10 לבחור דברים שלילים בלי שיקול דעת של מבוגר.
ובוא לא נשכח את ענין הדת, זה לא רק בחירה בין הטוב לרע, זה בחירה בין מצווה לעבירה, גם חרדי מבוגר לא ירצה שיתנו לו ניסיונות להיכשל בעבירות שהוא יסבול בגללם בגיהינום.
ובקשר ללא סומכים עלינו- גם אתה לא תיתן לילד שלך בן 13 לנהוג באופנוע כי הוא יכול להחליט לבד בין טוב לרע, נכון? ככה היחס של ההורים שלי לרשת.
יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא- מכל חיי העולם הזה
להערכתי אתה מספיק בוגר.
18-20 זה רק גיל כרונולוגי, יש כאלה שלא מתבגרים רגשית ו/או מנטלית גם בגיל 60.
ולעומתם, אחרים, שניחנים בבגרות שכלית גם בגיל עשר, הכל תלוי בחינוך של ההורים שמקנים לילד את הכלים ושיקול הדעת להבחין בין טוב לרע.
הדרך הזו, של חסימות טוטלית היא דרך פסולה בעיניי, שהרי החסימה מונעת גם את הדברים הטובים.
איזו עבירה יש בצפייה בסרטי טבע או בסרטון שמראה את החורים בכלוב?
ובעניין האופנוע, אתה ממש טועה.
הסבר: אם ההורים יחנכו את הילד שלכל דבר יש עת וכי לילד ללא רישיון אסור לנהוג באופנוע, הילד לא ירצה לנהוג באופנוע כי הוא יודע שאין לו רישיון.
וההפך הוא הנכון, כשאוסרים (ולא מסבירים) הילד ירצה יותר לנהוג באופנוע והסיכוי שיעשה זאת עולה עשרות מונים בבחינת "מים גנובים ימתקו".
מהשיחות שלי איתך אני מתרשם שאתה בחור מספיק בוגר כדי לדעת להבחין בין טוב לרע ולכן התסכול שלי מהחסימה שלך חזק יותר.
אין לי אלא להצטער על כך.
06-15-2021, 09:33 PM (הודעה זו נערכה לאחרונה: 06-15-2021, 09:35 PM על ידי צבי דגן.)
מי קובע מהי "צניעות"?
אני זוכר, כשלמדתי תנ"ך, אנשי התנ"ך לא היו כל כך חרדים כפי שיש כיום.
למשל, כשלדויד המלך היה קר, לא הביאו לו תנור (או לא הדליקו אש) כדי לחמם אותן, אלא הביאו לו בחורה יפה שתשכב לצדו.
ציטוט: "והמלך דוד זקן בא בימים, ויכסהו בבגדים ולא יחם לו. ויאמרו לו עבדיו: יבקשו לאדני המלך נערה בתולה ועמדה לפני המלך ותהי לו סוכנת, ושכבה בחיקך וחם לאדני המלך. ויבקשו נערה יפה בכל גבול ישראל, וימצאו את אבישג השונמית ויבאו אתה למלך. והנערה יפה עד מאד, ותהי למלך סכנת ותשרתהו".
החרדים שינו את המצוות שכתובות בתורה והתאימו אותם לצרכיהם הפוליטיות כדי שתהיה להם שליטה על הנתינים.
וזה לא נכון שאתה לא יודע, אלה כך אמרו לך וכך שכנעו אותך וכך הפוליטיקאים החרדים רוצים שתחשוב.
גם בעניין "קול באישה ערווה" ואיסור לשמוע שירת נשים, זהו איסור שלא היה בתנ"ך ולא נאסר ע"י אלוהים, אלא שינוי שנעשה ע"י החרדים.
מיד אביא לך ציטוטים אחדים מהתנ"ך.
הינה חלק מהמקומות שמוזכרים בתנ"ך שבהם הייתה שירת נשים ששרו באוזני הגברים.
למשל בספר שמות נאמר: "ותיקח מרים הנביאה אחות אהרן את התוף בידה, ותצאנה כל הנשים אחריה בתופים ובמחלת. ותען להם מרים: שירו לאדוני כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים" - מרים אמרה לכל הנשים, לשיר. אין ספק, שקולן של 600 אלף נשים הגיע גם לאזני הגברים.
בספר שופטים נאמר: "ותשר דבורה וברק בן אבינעם ביום ההוא לאמור" - ברק שמע את דבורה, וכנראה שגם שאר בני ישראל שמעו את שירתה.
בספר שמואל א' כתוב: "ויהי בבואם, בשוב דוד מהכות את הפלישתי, ותצאנה הנשים מכל ערי ישראל לשיר והמחלות לקראת שאול המלך בתופים בשמחה ובשלישים" - שאול והלוחמים שאתו שמעו את שירת הנשים.
בספר שמואל ב' נאמר: "בן שמנים שנה אנכי היום... אם אשמע עוד בקול שרים ושרות?!..." - הוא כבר זקן ולא שומע נשים שרות, מכאן שכשהיה צעיר כנראה היה שומע.
בקהלת כתוב: "כנסתי לי גם כסף וזהב וסגולת מלכים והמדינות, עשיתי לי שרים ושרות ותענוגות בני האדם, שדה ושדות" - גם קהלת, כשהיה צעיר, שמע אנשים שרים ונשים שרות.
בספר עזרא: "מלבד עבדיהם ואימהותיהם אלה שבעת אלפים שלש מאות שלשים ושבעה, ולהם משוררים ומשררות מאתים".
ורש"י אומר: "לפי שהיו עולים בשמחה מבבל לא"י, היו צריכים למשוררים ומשוררות, כדי שיהוו מטיילות בהם ברוב שמחתם" - "משוררים ומשוררות" - זכרים ונקבות לשורר בדרך כי עלו בשמחה ובטיול".
וכך גם בספר בנחמיה: "מלבד עבדיהם ואימהותיהם אלה שבעת אלפים שלש מאות שלשים ושבעה ולהם משוררים ומשררות מאתים וארבעים וחמשה".
בדברי הימים נאמר: "כל אלה בנים להימן חוזה המלך בדברי האלוהים להרים קרן, וייתן האלוהים להימן בנים ארבעה עשר ובנות שלוש. כל אלה על ידי אביהם בשיר בית ה' במצלתיים נבלים וכנרות לעבודת בית האלוהים על ידי המלך אסף וידותון והימן" - כל המבקרים בבית האלוהים בוודאי שמעו את בנותיו של הימן.
בשיר השירים: "יונתי בחגווי הסלע, בסתר המדרגה! הראיני את מראייך, השמיעיני את קולך; כי קולך ערב ומראייך נאוה". - יונתי הוא כינוי לאישה יפה או זמרת מוכשרת.