א.- צודק, צילמתי במהירות, בהמשך אני יצלם יותר איכותי.
ב.- רגל אחורית, קורקבן, זפק. (לפעמים גם על ידי המקור)
1. "אצבע יתרה" מאחורי הרגל, למעלה משאר האצבעות.
2. "זפק", מוראה, חלק הוושט המורחב בצורת כיס המשמש מחסן למזון בטרם יעבור לקיבת העוף.
3. "וקורקבנו נקלף", כלומר, שהכיס שבתוך הקורקבן נקלף מן הבשר ביד ללא סכין, הרי זה עוף טהור.
הרמב"ם בפירוש המשניות (משנה חולין ג, ו) כותב כי אין אנו צריכים לכל שלושת סימני הטהרה, אלא אפילו נמצא אחד מהם בעוף שאין אנו מכירים אותו, הרי זה עוף טהור, ובלבד שנדע בו שאינו דורס ואוכל.
ברם, בְּ"משנה תורה" ((מאכלות אסורות א, יט) כותב הרמב"ם בשם הגאונים, שמסורת בידם שאין מכשירים עוף על פי סימן אחד, אע"פ שיודעים בו שאינו דורס ואוכל, אלא אם כן היה אותו סימן שקורקבנו נקלף ביד; אבל אם אינו נקלף ביד, אע"פ שיש לו זפק או אצבע יתירה, מעולם לא התירוהו.
לעופות טמאים יש גם שלושה סימנים: הם דורסים את קורבנותיהם באכזריות; כאשר זורקים לעברם אוכל, הם תופסים אותו בעודו באוויר (בשונה מהעופות הטהורים שמניחים אותו על הקרקע ורק אז אוכלים ממנו); וכשמותחים לפניהם חוט, העופות הטמאים יחלקו את אצבעותיהם בשווה בשני צידי החוט.
ג.- אני ראיתי ההיפך.
להתראות וצהריים טובים
(אני מבקש לא להכנס לדיון ההלכתי בענין!)
ב.- רגל אחורית, קורקבן, זפק. (לפעמים גם על ידי המקור)
1. "אצבע יתרה" מאחורי הרגל, למעלה משאר האצבעות.
2. "זפק", מוראה, חלק הוושט המורחב בצורת כיס המשמש מחסן למזון בטרם יעבור לקיבת העוף.
3. "וקורקבנו נקלף", כלומר, שהכיס שבתוך הקורקבן נקלף מן הבשר ביד ללא סכין, הרי זה עוף טהור.
הרמב"ם בפירוש המשניות (משנה חולין ג, ו) כותב כי אין אנו צריכים לכל שלושת סימני הטהרה, אלא אפילו נמצא אחד מהם בעוף שאין אנו מכירים אותו, הרי זה עוף טהור, ובלבד שנדע בו שאינו דורס ואוכל.
ברם, בְּ"משנה תורה" ((מאכלות אסורות א, יט) כותב הרמב"ם בשם הגאונים, שמסורת בידם שאין מכשירים עוף על פי סימן אחד, אע"פ שיודעים בו שאינו דורס ואוכל, אלא אם כן היה אותו סימן שקורקבנו נקלף ביד; אבל אם אינו נקלף ביד, אע"פ שיש לו זפק או אצבע יתירה, מעולם לא התירוהו.
לעופות טמאים יש גם שלושה סימנים: הם דורסים את קורבנותיהם באכזריות; כאשר זורקים לעברם אוכל, הם תופסים אותו בעודו באוויר (בשונה מהעופות הטהורים שמניחים אותו על הקרקע ורק אז אוכלים ממנו); וכשמותחים לפניהם חוט, העופות הטמאים יחלקו את אצבעותיהם בשווה בשני צידי החוט.
ג.- אני ראיתי ההיפך.
להתראות וצהריים טובים
(אני מבקש לא להכנס לדיון ההלכתי בענין!)