11-24-2020, 04:13 PM
- משפחת דוד, כך אני מבין וכך עובד ההיגיון שלי.
אתה יכול להסביר לי למה זה מדובר בכל חייה?
- יש גם רבנים לא ממש חכמים, שלא נאמר - גרוע מכך.
- "תשומת לב אפשר לתת גם שהוא בכלוב", זה נכון, אבל לא דומה למצד שאתה לוקח את התוכי לידך.
ולמה לא לקחת את התוכי ליד, כשאין שום הגיון שהוא "מוקצה"?
- מותר להוציא כלב בשבת, ברור שמותר ומאותה סיבה מותר להוציא את התוכי מהכלוב.
אפשר לטעון גם מחמת "צער בעלי חיים".
- מה הקשר בין "איסור צייד בשבת" ולבין הוצאת התוכי מהכלוב?
- ציטוט: "למרות שהתורה הזכירה בהמה ושור וחמור, האיסור קיים בכל בעלי החיים, ובכללם עופות ודגים"
זו שטות גמורה.
אם התורה הייתה מתכוונת לכלל בעלי החיים, היא היית אומרת זאת במפורש.
אין צורך לקבל על עצמך איסור מיותרים.
ציטוט: "הזכירה התורה שור וחמור, כי בהם רגילים לעשות מלאכה – בחרישה ונשיאת משאות."
אתה צודק, ולכן יש לגזור גזירה שווה: כמו ששור וחמור שבהם רגילים לעבוד - חל איסור "מוקצה" כך גם כל בעלי החיים האחרים שאיתם עובדים או שיש חשש שיעבדו איתם - יחול איסור המוקצה.
וכל מי שיגיד אחרת - טועה או שמחמיר ללא כל סיבה.