פורום תוכיפדיה
משהו יכול להסביר את הסוגיה הזו? - גרסה מובנת להדפסה

+- פורום תוכיפדיה (https://tukipedia.com)
+-- פורום: שונות (https://tukipedia.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- פורום: פטפטת (https://tukipedia.com/forumdisplay.php?fid=11)
+--- אשכול: משהו יכול להסביר את הסוגיה הזו? (/showthread.php?tid=4737)



משהו יכול להסביר את הסוגיה הזו? - צבי דגן - 09-03-2024

מעניין במה עסקו חכמי התלמוד ובמה מתפלפלים רבנים ובחורי הישיבה.
הרב משה ביתן

אמר רבי יוחנן, אבריה דרבי ישמעאל (ברבי יוסי) כחמת בת תשע קבין - איבר המין של רבי ישמעאל היה בנפח של, כמו איזה חתיכת כלי, כמו בקבוק של תשעה קבין (כאן הרב משה ביטן מעלה צחוק על שפתיו)
תשעה קבין זה תשע כפול 2.16 זה בערך 19 ליטר, (חוזר שוב על הנפח) - 19 ליטר.
אמר רב פפא: איבריה (איבר מינו) דרבי יוחנן כחמת בת חמשת קבין, אאא... פחות ממנו.
כמה זה חמשת קבין? - בערך 11 ליטר.
ואמר ליה(יש הגורסים) - בת שלושת קבין - נו, רק רק 6.6 ליטר בערך.
דרב פפא גופיה (גודל איברו) כי דקורי דהרפנאי - אלו הסלים של מקום שנקרא "הרפנאי", שזה היה שישה קבין שזה בערך 9 ליטר.

תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא, דף פד, עמוד א

[Image: TQ0QwON.jpeg]


RE: משהו יכול להסביר את הסוגיה הזו? - יוסף !!! - 09-03-2024

נו אהבת?  חיוך גדול


RE: משהו יכול להסביר את הסוגיה הזו? - צבי דגן - 09-03-2024

הסוגיה הזו באה בעקבות בעיה שהתעוררה: האם בני זוג שמנים מאוד יכולים לקיים יחסי מין מלאים?
שני חכמים – ר' ישמעאל (בנו של רבי יוסי) ורבי אלעזר (בנו של רבי שמעון) – היו שמנים מאוד ובעלי כרס גדולה עד כדי כך שאם היו עומדים כרס מול כרס צמד בקר היה יכול לחלוף מתחת כרסן מבלי להתחכך בגופן.
אישה נוכרית נכבדה שפגשה אותם אמרה להם שעם כרס גדולה כזו אין אפשרות טכנית לקיים יחסי מין מלאים עם האישה.
אם כך, טענה הנוכרית הנכבדה, בניכם אינם שלכם אלא מגבר אחר.
השיבו לה: נשותינו כריסן גדול משלנו [רמזו לה בתשובה זו שגם גבר אחר לא יוכל לקיים איתן יחסי מין לפי הבנתה].
אם כך, כיצד הלכה למעשה קיימו יחסי מין עם נשותיהם?
תשובה: כגודל גוף הגבר גודל איבר מינו והיות ואיבר מינם של החכמים דלעיל גדול מאוד יכלו לעבר נשותיהם.
תשובה נוספת: התשוקה והתאווה יכולים לחולל את הבלתי אפשרי ולהצליח לקיים יחסי מין גם בין בני זוג שמנים מאוד, ובלשונם: "האהבה דוחקת את הבשר".
שאלו התלמידים: מדוע החכמים דלעיל התייחסו והשיבו לטענת הנוכריה שאינה אלא קנטור בעלמא? הלא נאמר: אל תען כסיל כאיוולתו?
תשובה: אם לא היו מגיבים לדברי הנוכריה הדבר יכול להשתמע כהודאה, לכן השיבו לה כנדרש כדי לא להוציא לעז על בניהם.
אחד התלמידים, ר' יוחנן שמו, תיאר את גודל איבר מינו של אחד החכמים דלעיל, רבי ישמעאל, כך: גודל איברו כשנים עשר ליטר.
תלמיד אחר, רב פפא שמו, תיאר את איבר מינו של ר' יוחנן כך: גודל איברו שישה ליטר ויש גורסים ארבעה ליטר בלבד.
התלמידים המאוחרים יותר תיארו את איבר מינו של רב פפא כך: גודל איברו כסל שמייצרים בכפר הרפניא. (תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא ,דף פד, עמוד א).
נוסח התלמוד כלשונו:
"כי הוו מקלעי רבי ישמעאל ברבי יוסי ורבי אלעזר ברבי שמעון בהדי הדדי הוה עייל בקרא דתורי בינייהו, ולא הוה נגעה בהו.
אמרה להו ההיא מטרוניתא: בניכם אינם שלכם! – אמרו לה: שלהן גדול משלנו. – כל שכן! איכא דאמרי, הכי אמרו לה: (שופטים ח') כי כאיש גבורתו.
איכא דאמרי, הכי אמרו לה: אהבה דוחקת את הבשר.
ולמה להו לאהדורי לה? והא כתיב (משלי כו) אל תען כסיל כאיולתו! – שלא להוציא לעז על בניהם.
אמר רבי יוחנן: איבריה דרבי ישמעאל [ברבי יוסי] כחמת בת תשע קבין.
אמר רב פפא: איבריה דרבי יוחנן כחמת בת חמשת קבין, ואמרי לה בת שלשת קבין.
דרב פפא גופיה כי דקורי דהרפנאי".