פורום תוכיפדיה
שליו סנופלקס - גרסה מובנת להדפסה

+- פורום תוכיפדיה (https://tukipedia.com)
+-- פורום: שאלות ותשובות (https://tukipedia.com/forumdisplay.php?fid=1)
+--- פורום: דוגרי קרקע (https://tukipedia.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- אשכול: שליו סנופלקס (/showthread.php?tid=4064)

שליו סנופלקס - jacob zilkha - 07-12-2023

סנופלקס מתוצרת כחול לבן
כן, השלווים שבתמונה, בקעו בארץ.
הם צאצאים ישירים של המקסיקן ספקלד שלי.
הם בודדו מיד אחרי בקיעתם מאחיהם (בעלי מופע מקסיקן ספקלד "רגיל"), כי לפני כן, יצאו לי כמה אפרוחים עם מופע סנופלקס, אך הם לא שרדו, מאחר שהשארתי אותם עם אחיהם.
בתמונה למעלה: נקבת סנופלק בת כארבע חודשים (אלו יהיו הצבעים שלה גם בהמשך), אני מניח, שהיא תתחיל להטיל בקרוב.
בתמונה למטה: שני אפרוחים בני כחודש וחצי. נראה לי שמדובר בזוג (זכר ונקבה). הם עדיין לא קבלו את המופע של סנופלק בוגר.
כפי שניתן לראות, הם נקיים ביותר (אין עליהם שאריות של צבע כתום/באפ).
מעניין לראות איך יראו צאצאיהם.
לפי מה שכתב קני ארמסטרונג במאמרו המצורף (בתגובה הראשונה) - הם צריכים להיות כולם סנופלקס (בלי יוצא מן הכלל).
בלי קשר לנאמר לעיל, הייתי מציע לקרוא את מאמרו המרתק של קני ארמסטרונג, המספר על יצירת מופע חדש, שנוצר אקראית ממופע קיים.

[Image: O1jzO9U.jpg][Image: pq3I0lv.jpg]

RE: שליו סנופלקס - jacob zilkha - 07-12-2023

The Snowflake Bobwhite Quail
Gamebirds have always fascinated me for as long as I can remember and I have had some type of gamebird my whole life. My parents always tolerated my birds but on numerous occasions they suggested that I consider finding a new hobby. I never did and today my love for gamebirds is as strong as ever. The following article is intended to give readers a brief history of myself and a general overview of how the snowflake quail mutation came into existence.
I have always been limited on space, so my bird of choice has always been the bobwhite quail. The bobwhite quail has many different color phases,(Northern, Mexican Speckled, Silver, White, Blond, Orange, Smoke, Tenn. Red, ETC). The Snowflake is a subspecies of the Mexican Speckled bobwhite quail and they were not crossed with any other mutation to obtain there white speckled color. This mutation happened naturally from a flock of regular mexican speckled bobwhites.
The story began back in 2004 when one day I opened my incubator and found two strange colored mexican speckled bobwhites in my hatch. The two birds were very different from the other chicks but I wasn't prepared for them, so I left them in with all the other birds. I placed the two off white colored chicks in the same brooder with the rest of the hatch and just hoped for the best. As fate would have it only one of those chicks actually survived to maturity. It was a beautiful off white colored male with dark black flakes, so I named him Snowflake.
Snowflake soon became the hot topic on several of the gamebird sites and I received mixed reviews from many breeders within the gamebird industry. Most of the critics accused me of crossing breeds to come up with this new color phase. They also warned me that when crossing breeds a mutation will not hold true. I had no idea if this statement was true or false but I did know that I never crossed any birds to get the Snowflake color phase.
I had a pretty good idea that Snowflake was special and I also knew that he was most likely the only of his kind but I also knew one bird was not going to do me any good. Several guys told me that I should cross him back with a regular phase mexican hen but others said that would be a mistake. I didn't have a clue what to do and I could only find a very limited amount of information on the subject of mutations. I had a hard time finding anyone within the gamebird industry that would even give me the time of day. Everyone seem to think that I was on a mission to weaken gamebird bloodlines. One of the few people that I spoke with was a student from Arizona State. He told me in order for Snowflake to throw the mutated gene to his offspring, I would have to breed him back to a hen from the same mutation. I have never crossed any of my birds, so I decided to just wait and see if my next 2005 hatch would yield me any Snowflake hens.
The next season I found myself needing a much larger supply of gamebirds, so I filled my sportsman incubator up with a 1000 eggs and waited the 23 days for my eggs to hatch. When I moved the eggs to my hatcher on day 21, I couldn't help but wonder if this hatch would reward me with at least one mutated snowflake hen. After two days I removed the chicks and found mixed in with hundreds of regular mexican speckled chicks were nine white snowflake chicks. Finally now I had enough of the white mexican speckled mutation, to try some breeding on my own. When they were old enough, I placed the nine 2005 (F1) mutations in with the one (F1) 2004 male, bringing my total colony to ten birds (5 hens and 5 rosters). The only problem now was I had to wait another long year before I could find out if I really had a true mutation.
When the summer of 2006 finally did arrive, I put a new plan into action. I was still on a quest to obtain as much information on mutations as possible, but finding someone who was willing to share that data was proving to be an impossible task. I decided the only way I was ever going to find out if what I had was a true mutation, was to just set the eggs and see what showed up in the hatch. I collected roughly 45 eggs and set them in the incubator and prepared for my 23 day wait. The anxiety of the wait was sometimes exciting but there were other times where it was nerve racking to say the least. There was one time where a storm knocked out the power for a day and I feared that I might had lost the whole lot of eggs. Then there was another time where I candled the eggs and forgot to restart the automatic egg turner. I thought that if any of these eggs were to hatch it would be a miracle. Day 21 did finally come and I moved the eggs over to the hatcher despite my obvious doubts. Not to mention that there were no guarantees that these chicks would even carry the mutated color gene. On day 23, I crossed my fingers and opened the hatcher. Despite all my my concerns, several chicks scampered to the opposite end of the tray. Amazingly the eggs hatched despite all my mishaps and even better yet all the chicks were of the mutated color phase. Did this now prove that I had a true mutation? I wasn't convinced, so I set another batch of eggs to see if this hatch would yield me the same results. Just like before the second setting of eggs yielded the same mutated color as before. I was fairly certain now that I had a new color phase but to be absolutely sure I wanted to breed my new F2 snowflakes to see if they would throw the same color. My new F2 colony consisted of 45 breeders, bring my total to 55 birds.
The 2007 breeding season marked the 4th anniversary from when I began my white mexican speckled breeding project. This year my main objective was to determine if the mutated color phase was strong enough to carry on to the third generation. I collected the eggs from the F2 snowflakes and then I set them. I wasn't surprised this time when the results came back the same as before (Snowflakes again).
I feel confident enough now in the Snowflakes color phase to state that this is a new color mutation for the bobwhite quail. However; I'm not a professional geneticist! This is only my honest opinion based on facts that I secured through my 5 years of research. I did not cross any birds at any time during my 5 years of breeding the snowflake quail. I only used F1, F2, F3, and F4 Snowflakes to come to my conclusion and all these generations sprung from my original ten F1 breeders. I have done everything within my power and to the best of my ability to ensure that this mutation gets every chance to exist. You can decide for yourself whether or not you believe this is a new mutation of the bobwhite quail.
I would like to state one more time that I did not set out to develop a new color phase! I just woke up one day and (for whatever reason) Snowflake was sitting in my incubator. Why someone with more experience didn't receive this gift I will never understand. I'm just glad I knew enough about quail to notice that something wasn't quite right and that I had enough determination to gather enough facts to draw my own conclusion. Please feel free to draw your own opinion as well.
Kenny Armstrong
GunRunner Gundogs
10/20/2009

RE: שליו סנופלקס - צבי דגן - 07-12-2023

תרגום המאמר הנ"ל (בעזרתו האדיבה של גוגל): 
השליו בובוויט במופע (מוטציה) של "פתית השלג"

עופות תמיד ריתקו אותי מאז שאני זוכר את עצמי והיה לי סוג כלשהו של עופות כל חיי.
ההורים שלי תמיד סבלו את הציפורים שלי, אבל בהזדמנויות רבות הם הציעו לי לשקול למצוא תחביב חדש.
מעולם לא עשיתי זאת והיום האהבה שלי לציפורי מחמד חזקה כתמיד. המאמר הבא נועד לתת לקוראים את ההיסטוריה הקצרה שלי וסקירה כללית על האופן שבו נוצרה המוטציה של לשלווים פתית השלג.
מאז ומתמיד הייתי מוגבל בשטח, אז העוף המועדפת שלי תמיד היה שליו השלג הלבן
לשליו הלבן יש הרבה שלבי גווני ביניים, (צפוני, מקסיקני מנומר, כסף, לבן, בלונדיני, כתום, אפור עשן, אדום, ועוד).
שליו פתית השלג הוא תת-מין של שליו מנומר מקסיקניים והם לא הוכלאו עם שום מוטציה אחרת כדי להשיג את הצבע הלבן מנומר. המוטציה הזו התרחשה באופן טבעי וספונטני מלהקה של מנומרים מקסיקניים רגילים.
הסיפור התחיל עוד בשנת 2004, כשיום אחד פתחתי את הלול שלי ומצאתי בו שלי שני אפרוחים מנומרים מקסיקניים בצבעים מוזרים. שני העופות היו שונים מאוד מהאפרוחים האחרים אבל לא התכוננתי אליהן, אז השארתי אותם עם כל שאר העופות. הנחתי את שני האפרוחים בצבע אופווייט יחד עם שאר הלהקה ורק קיוויתי לטוב. כפי שרצה הגורל, רק אחד מהאפרוחים האלה שרד עד לבגרות. זה היה זכר יפהפה בצבע לבן עם כתמים שחורים כהים, אז קראתי לו "פתית שלג".
"פתית השלג" הפך במהרה לנושא החם בכמה באתרי עופות המחמד וקיבלתי ביקורות מעורבות ממגדלים רבים בתעשיית עופות המחמד.
רוב המבקרים האשימו אותי בהכלאת גזעים כדי להגיע לשלב הצבע החדש הזה. הם גם הזהירו אותי שכאשר מכליאים גזעים מוטציה לא תתקיים. לא היה לי מושג אם ההצהרה הזו נכונה או שקרית אבל כן ידעתי שמעולם לא הכלאתי עופות כדי לקבל את שלב הצבע של פתית השלג.
הבנתי שפתית שלג הוא מיוחד וגם ידעתי שהוא כנראה היחיד מסוגו אבל ידעתי גם שעוף אחד לא יעשה לי טוב  ולא יהווה הוכחה לגזע חדש.
מספר חברים אמרו לי שאני צריך להכליא אותו בחזרה עם שליו מקסיקני בשלב רגיל אבל אחרים אמרו שזו תהיה טעות. לא היה לי שמץ של מושג מה לעשות ויכולתי למצוא רק כמות מאוד מוגבלת של מידע בנושא המוטציות. היה לי קשה למצוא מישהו בתעשיית עופות המחמד שאפילו ייתן לי מידע מנמלי. נראה שכולם חושבו שפעלתי כדי להחליש את קווי הדם של העופות. אחד האנשים הבודדים שדיברתי איתם היה סטודנט ממדינת אריזונה. הוא אמר לי שכדי ש"פתית השלג" יעביר את גן המוטציה לצאצאים שלו, אצטרך להרבות אותו בחזרה עם שלווים מאותה מוטציה. מעולם לא הכלאתי אף אחת מהשלווים שלי, אז החלטתי פשוט לחכות ולראות אם הבקעה הבאה שלי ב-2005 תניב לי אפרוחים של פתיתי שלג.
בעונה הבאה מצאתי את עצמי זקוק לאספקה ​​גדולה בהרבה של עופות, אז מילאתי ​​את המדגרה שלי ב-1000 ביצים וחיכיתי 23 ימים לבקיעת הביצים. כאשר העברתי את הביצים לתא הבקיעה ביום 21, לא יכולתי שלא לתהות אם הבקיעה הזו תגמל אותי לפחות באפרוח אחד של פתית שלג שעבר מוטציה.
לאחר יומיים הוצאתי את האפרוחים ומצאתי תערובת של מאות אפרוחים מקסיקניים מנומרים רגילים ובניהם היו תשעה אפרוחי פתית שלג לבנים.
סוף סוף התפטרתי מהמוטציה הלבנה המנומרת המקסיקנית, כדי לנסות להרבות אותם עם המוטנט של פתיתי השלג. כשהם היו מבוגרים מספיק, הכנסתי את תשע המוטציות של 2005 (F1) עם הזכר האחד (F1) 2004, מה שהביא את סך הלהקה שלי לעשרה עופות (5 זכרים ו-5 נקבות). הבעיה היחידה עכשיו הייתה שהייתי צריך לחכות עוד שנה שלמה לפני שאוכל לגלות אם באמת יש לי מוטציה אמתית.
כשסוף סוף הגיע קיץ 2006, הכנסתי תוכנית חדשה לפועלה. עדיין הייתי במסע להשיג כמה שיותר מידע על מוטציות, אבל למצוא מישהו שהיה מוכן לחלוק את הנתונים האלה התבררה כמשימה בלתי אפשרית. החלטתי שהדרך היחידה שאגלה אי פעם אם מה שיש לי היא מוטציה אמיתית, היא פשוט להכליא את הביצים ולראות מה מופיע באפרוחים.
אספתי בערך 45 ביצים והנחתי אותן במדגרה והמתנתי שיחלפו 23 ימים. חרדת ההמתנה הייתה לפעמים מרגשת אבל היו מקרים אחרים שבהם זה היה מורט עצבים בלשון המעטה. הייתה פעם אחת שבה סערה שהפסיקה את זרם החשמל ליום אחד וחששתי שאולי איבדתי את כל הביצים. ואז הייתה פעם נוספת שבה כיביתי את המדגרה ושכחתי להפעיל מחדש את מגלגל הביצים האוטומטי. חשבתי שאם כל אחת מהביצים האלה תבקע זה יהיה נס.
סוף סוף הגיע היום ה-21 והעברתי את הביצים אל תא הבקיעה
למרות הספקות הברורים שלי. שלא לדבר על כך שלא הייתה ערובה שהאפרוחים האלה בכלל יישאו את הגן בצבע שעבר מוטציה.
ביום ה-23 החזקתי אצבעות ופתחתי את המדגרה. למרות כל חששותיי, כמה אפרוחים רצו לקצה הנגדי של המגש. באופן מדהים הביצים בקעו למרות כל התקלות שלי ועוד יותר טוב כל האפרוחים היו משלב הצבע שעבר מוטציה.
האם זה הוכיח כעת שיש לי מוטציה אמיתית? לא השתכנעתי, אז קבעתי תטולה נוספת של ביצים כדי לראות אם הבקעה הזו תניב לי את אותן תוצאות. בדיוק כמו לפני התטולה השנייה של הביצים הם הניבו את אותו צבע שעבר מוטציה כמו קודם. הייתי די בטוח עכשיו שיש לי שלב צבע חדש אבל כדי להיות בטוח לחלוטין רציתי לגדל את פתיתי השלג החדשים שלי F2 כדי לראות אם הם יורישו את אותו הצבע. מושבת ה-F2 החדשה שלי כללה 45 בוגרים, והביאו את המספר שלי ל-55 עופות.
עונת הרבייה של 2007 ציינה את יום השנה הרביעי מרגע שהתחלתי את פרויקט הרבייה המנומר המקסיקני הלבן שלי.
השנה המטרה העיקרית שלי הייתה לקבוע אם שלב הצבע שעבר מוטציה הוא חזק מספיק כדי להוריש גם לדור השלישי. אספתי את הביצים מפתיתי השלג F2 ואז הכנתי אותם. לא הופתעתי הפעם כשהתוצאות חזרו כמו קודם (שוב פתיתי שלג).
אני מרגיש מספיק בטוח עכשיו בעניין הצבע של פתיתי השלג כדי להצהיר שזו מוטציית צבע חדשה עבור השליו הלבן. למרות זאת; מכיוון שאני לא גנטיקאי מקצועי! זו רק דעתי הכנה שמבוססת על עובדות שקבלתי במהלך 5 שנות המחקר שלי. לא הכלאתי עופות בשום מצב וזמן במהלך 5 שנות הרבייה שלי של שליו פתיתי השלג. השתמשתי רק בפתיתי שלג F1, F2, F3 ו-F4 כדי להגיע למסקנה שלי וכל הדורות הללו התפתחו מעשרת אפרוחי F1 המקוריים שלי. עשיתי כל שביכולתי וכמיטב יכולתי כדי להבטיח שהמוטציה הזו תקבל את כל הסיכויים להתקיים ולהיות יציב. אתה יכול להחליט בעצמך אם אתה מאמין שזו מוטציה חדשה של השליו הלבן.
אני רוצה לציין עוד פעם שלא התכוונתי לפתח שלב צבע חדש! אלא שבאופן מקרי, ביום אחד התעוררתי (מכל סיבה שהיא) וה"פתית השלג" התרוצץ במדגרה שלי.
למה מישהו עם יותר ניסיון לא קיבל את המתנה הזו אני לעולם לא אבין. אני פשוט שמח שידעתי מספיק על שלווים כדי להבחין שמשהו לא לגמרי בסדר ושיש לי מספיק נחישות כדי לאסוף מספיק עובדות כדי להסיק את המסקנה שלי.
אנא אל תהסס להביע גם את דעתך.
קני ארמסטרונג 10/20/2009